Deptak w nowym centrum miasta
Jedno z największych w Polsce centrów handlowych, Galerię Mokotów w Warszawie, odwiedza miesięcznie około miliona klientów. W okresie przedświątecznym jest ich jeszcze więcej. Czy spacerując pomiędzy butikami, robiąc zakupy w tamtejszym hipermarkecie lub oglądając film w usytuowanym na ostatnim piętrze kinie, zwracają uwagę na architekturę miejsca?
- Jestem przekonany, że nie - odpowiada Sławomir Nowotny, socjolog z Collegium Civitas. - Generalnie dla klientów centrów handlowych nie ma znaczenia, czy budynek wpisuje się w otaczającą zabudowę, czy ma gustownie zaprojektowane wnętrza. On tak naprawdę nie musi być ładny. Ludzie odbierają tego typu przestrzeń poprzez pojedyncze elementy, takie jak na przykład sklepy czy kafejki, które się w nich znajdują. Estetyka to wynik ambicji architektów lub inwestorów.
Współczesny rynekZ ostatnim stwierdzeniem zgadzają się sami twórcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta