Większość zakupów robimy pod wpływem chwili
Rafał Styła: Zakupy możemy podzielić na zaplanowane i nie. Badania pokazują, że zakupy nieplanowane to ponad 50 procent wszystkich zakupów. Choć najczęściej dotyczą towarów tańszych. Zakupem nieplanowanym może być na przykład mąka, o której zapomnieliśmy, ale widząc ją na półce, przypominamy sobie się, że właśnie nam się kończy w domu jej zapas, i decydujemy się na zakup. Druga grupa - największa - to zakupy, które robimy pod wpływem impulsu. Widzimy coś na wystawie lub na regale sklepowym i pod wpływem jakiegoś bodźca kupujemy.
Czy są jakieś marketingowe zabiegi, aby ten impuls wywołać?Głównym celem wszystkich sprzedawców jest przetrzymanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta