Menedżer musi umieć słuchać podwładnych
Kłopoty ze współpracownikami, konflikty w zespole, presja przełożonych i nieustający stres - żadna praca nie musi już tak wyglądać. Dużo zależy od nas samych: od umiejętności rozładowywania sytuacji, negocjacji i zaznaczenia granic, których inni nie powinni przekraczać. Wszystkiego tego uczą już niezliczone firmy, stosując metody i wzorce zaczerpnięte z Zachodu lub autorskie programy opracowane przez psychologów i doświadczonych menedżerów.
Kierownicy i wszyscy pracownicy, którzy chcą podnosić swoje tzw. kompetencje społeczne, powinni się nauczyć przede wszystkim pracy w grupie, właściwej komunikacji z otoczeniem, budowania zespołu i zarządzania czasem. - Menedżerowie są coraz bardziej świadomi, jakie narzędzia społeczne potrzebne są im w pracy, chcą lepiej zarządzać zespołem, pewniej stawiać czoło nowym wyzwaniom. Stąd rosnące zapotrzebowanie na tego typu szkolenia - mówi Natalia Deruchowska, trenerka w poznańskiej firmie ACCESS Doradztwo Kadry Zarządzanie Szkolenia. - Nie wyobrażam sobie, żeby dziś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta