Pracę za kółkiem trzeba będzie zorganizować inaczej
Unia Europejska zaostrzyła przepisy dotyczące czasu prowadzenia dużych pojazdów oraz obowiązujących przerw i odpoczynków.
Uwaga! Zmiany wynikają z rozporządzenia w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (rozp. WE nr 561/2006 -dalej rozporządzenie 561). Mimo że zostało ono wydane w ubiegłym roku, to większość przepisów zacznie obowiązywać 11 kwietnia 2007 r. Warto też wiedzieć, że nowe regulacje zastąpią dotychczasowe rozporządzenie 3820/85/EWG.
Jedna przerwa w dwóch odcinkachZmieni się rozkład obowiązkowych przerw dla kierowców. Nadal po 4,5 godzinach jazdy będą oni musieli wykorzystać 45 minut przerwy. Jednak po zmianach nie będą mogli jej podzielić na trzy 15-minutowe części. Jedna z przerw będzie musiała trwać przynajmniej pół godziny, a druga 15 minut. Oznacza to, że 45-minutową przerwę będzie można rozbić tylko na dwie części.
PRZYKŁAD...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta