Za wadliwy telefon komórkowy odpowiada operator
Tak wynika z wyroku warszawskiego sądu w sprawie naszego czytelnika Radosława Pośnika. To operatorzy telekomunikacyjni, a nie punkty sprzedaży, odpowiadają wobec posiadaczy telefonów komórkowych sprzedanych w promocjach z abonamentem, gdy aparaty te będą uszkodzone lub zepsute.
Pan Radosław - który jest aplikantem adwokackim -kupił ponad dwa lata temu w promocji telefon komórkowy wraz z abonamentem w sieci Orange. Transakcji dokonał w Telepunkcie, a operatorem był PTK Centertel. Telefon szybko się zepsuł, co było początkiem kłopotów pana Radosława. Gdy chciał skorzystać z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, to operator próbował odpowiedzialnością obarczyć przedstawiciela handlowego. Ten znowu kierował klienta do przedstawiciela producenta towaru. Żaden z nich nie chciał naprawić telefonu.
Podobne problemy mają również inni klienci sieci komórkowych, gdy przestają im działać poszczególne elementy telefonu: mikrofon, głośniczek, klawisze, elektronika, zdjęcia lub filmy nagrane telefonem mają wyblakłe kolory itp.
Dwie umowy |na jednym formularzu...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta