Blogosfera zmienia media
Laptop‚ amatorska kamera‚ dwie lampy i stół z Ikei. Prezenterka Joanne Colan rozpina kołnierzyk bluzki. Ostatnie poprawki i tekst, który ma czytać, zostaje przypięty do stojaka służącego za teleprompter. Można zaczynać. "Rocketboom", nadawany z nowojorskiego "studia" trzyminutowy video-vlog, jest parodią telewizyjnych programów informacyjnych. Założyciel Andre Baron twierdzi‚ że ogląda go każdego dnia około 400 tysięcy osób, a gdy się pojawia wyjątkowo dobry odcinek‚ jest ich nawet milion. Porównywalną oglądalność miewają produkowane za miliony dolarów programy informacyjne największych stacji telewizyjnych.
- Wszystko, co potrzebne do stworzenia takiego serwisu‚ mieliśmy pod ręką. Brakowało tylko taśmy klejącej i nożyczek - śmieje się Baron. - Wpuszczasz nagranie do Internetu i po chwili może je oglądać cały świat.
To, co ogląda świat, jest najczęściej dziełem przypadku. W zależności od humoru producentów może to być bezzałogowy lot balonem lub zbrodnie wojenne w Ugandzie. Baronowi zależy na przyciągnięciu uwagi tych‚ których zmęczyły tradycyjne media.
Wieści z sieci...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta