Wysyłaj e-maile z ofertą tylko za zgodą odbiorcy
Reklama na stronie internetowej ma tę wadę, że obejrzą ją tylko te osoby, które odwiedzą stronę. Z tej perspektywy dużo skuteczniejsze jest wysyłanie informacji np. o nowych produktach za pośrednictwem poczty elektronicznej. Dzięki temu szansę na zapoznanie się z ofertą mają wszyscy, którzy odbiorą e-maila.
Trzeba jednakże pamiętać o odbiorcach, którzy są zasypywani megabajtami spamu dziennie. Dlatego też ustawodawca wprowadził ograniczenia dotyczące wysyłania informacji handlowej drogą elektroniczną. Wolno to robić tylko wówczas, gdy odbiorca wyrazi na to zgodę.
Co grozi za spamPrzesyłania niezamówionej informacji handlowej zabrania art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej zwanej ustawą). Każda reklama, oferta czy chociażby notka na temat nowego produktu jest bez wątpienia informacją handlową. Co więcej, nawet krótka wiadomość o tym, że firma zdobyła nagrodę na targach, jest również taką informacją, gdyż służy promowaniu przedsiębiorcy. Wynika to z definicji informacji handlowej (patrz ramka: Co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta