Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Okienko zamiast lady

17 października 1995 | Kultura | MS

Wysyłkowa sprzedaż książek

Okienko zamiast lady

Książki sprzedają się coraz trudniej, nic więc dziwnego, że wydawcy poszukują nowych, atrakcyjnych i wygodnych dla klienta sposobów docierania ze słowem drukowanym do czytelników. Jednym z tych sposobów jest sprzedaż wysyłkowa.

W Wydawnictwie Naukowo-Technicznym wpływy ze sprzedaży wysyłkowej książek wynoszą rocznie ok. 14 tys. zł. Stanowi to 2, 5 proc. ogółu sprzedaży. W innych oficynach wielkości te wahają się od 4 do 20 proc. Większość wydawnictw chce rozwijać sprzedaż wysyłkową. Niektóre, jak PIW, zamierzają większość swojej produkcji rozprowadzać pocztą.

W latach siedemdziesiątych wysyłanie książek czytelnikom umożliwiał pięćdziesięcioprocentowy rabat na tego typu przesyłki. Pod koniec tamtej dekady poczta zrezygnowała ze zniżek, lecz ceny jej usług były na tyle niskie, że wciąż czytelnik mógł sobie pozwolić na zamówienie książki. W połowie lat osiemdziesiątych koszty przesyłek zaczęły błyskawicznie rosnąć. Zahamowanie sprzedaży wysyłkowej nie stanowiło jednak dla wydawców poważnego problemu, jako że istniała Składnica Księgarska, rozprowadzająca całość ich produkcji. W WNT przez jakiś czas noszono się z pomysłem rozprowadzania niskonakładowych książek poprzez pocztę, lecz uniemożliwił to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 594

Spis treści
Zamów abonament