Firmy muszą bardziej dbać o bezpieczeństwo i higienę pracy
Nowości te i kilka innych wprowadza obowiązująca od czwartku, 21 czerwca, nowela z 2 marca bieżącego roku (DzU nr 49, poz. 330). Modyfikuje ona rozporządzenie z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn. DzU z 2003 r. nr 169, poz. 1650). Nowe przepisy nie przysparzają pracodawcom nowych obowiązków, lecz precyzują i poszerzają dotychczasowe. Wymuszają na firmach większą skrupulatność i dbałość o bezpieczeństwo i higienę pracy na własnym podwórku.
Musi je stosować każdy przedsiębiorca bez względu na liczebność załogi, a więc mający choćby jednego pracownika, 20, 100 czy 5000. A to dlatego, że wszyscy oni muszą zapewnić personelowi odpowiedni poziom bezpieczeństwa i higieny. Robią to, m.in. oceniając i dokumentując ryzyko zawodowe związane z wykonywaną u nich pracą oraz stosując konieczne środki profilaktyczne przeciwdziałające ewentualnym zagrożeniom. Zmienione rozporządzenie w § 39, stanowiące rozwinięcie art. 226 kodeksu pracy, uściśla, na czym mają polegać te działania. Przykładowo na:
¦ograniczaniu ryzyka zawodowego i przeprowadzaniu jego ocen,
¦likwidowaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta