Ale tylko bardzo dużych i bardzo małych
Zawieszono cło na import ciągników. ..
Ale tylko bardzo dużych i bardzo małych
Od 1 stycznia br. , decyzją Rady Ministrów z 19 grudnia ub. r. , zawieszone miały być, na razie tylko na jeden kwartał, obowiązujące dotychczas cła na import ciągników rolniczych. Z propozycją podjęcia tej decyzji wystąpiło Ministerstwo Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Konieczność zawieszenia ceł wynikała z faktu znacznej przewagi popytu na ciągniki nad ich podażą, jako że w ub. r. krajowa produkcja ciągników w około trzech czwartych kierowana była na eksport. Rolnicy, którzy wnieśli przedpłatę na ciągnik z Ursusa, czekali nań niejednokrotnie ponad pół roku. Jednocześnie krajowa produkcja ciągników chroniona była wysokimi, około 28-35-procentowymi, cłami (stawki celne były zróżnicowane w zależności o d kierunku importu) .
Jakie mogłyby być następstwa okresowego zawieszenia ceł na import ciągników?
-- Można by...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta