Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pesymizm konsumentów

19 marca 1996 | Gazeta | HF

Sondaż dla "Rzeczpospolitej"

Pesymizm konsumentów

Pesymizm konsumentów

Dokończenie 1

Wśród kobiet oraz we wszystkich grupach wiekowych powyżej 30 roku życia więcej jest obecnie konsumentów pesymistów niż optymistów.

Pesymiści zdecydowanie dominują również wśród osób bezrobotnych, gdzie wskaźnik optymizmu konsumentów wynosi jedynie 89 punktów. Grupę emerytów i rencistów również zdecydowanie zdominowali pesymiści, co przejawia się najniższą w całej populacji miarą optymizmu konsumentów w tym gronie (wskaźnik optymizmu konsumentów po 10-punktowym spadku wynosi w tej grupie jedynie 87 punktów) . W minorowych nastrojach konsumenckich jest przeważająca część osób pracujących w przedsiębiorstwach państwowych, a także pracownicy fizyczni, rolnicy oraz osoby, których dochody na osobę w rodzinie są niższe niż średnia w kraju.

Chłodniej o klimacie gospodarczym

Jesień izima 1995 r. wraz z kampanią prezydencką oraz kampanią sukcesów gospodarczych spowodowały znaczny wzrost pozytywnej oceny klimatu gospodarczego. Od września 1995 r. do stycznia 1996 r. miara wskaźnika klimatu gospodarczego wzrosła z poziomu 98 do poziomu 119 punktów. Przy tym należy zaznaczyć, że pozytywne oceny...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 703

Spis treści
Zamów abonament