Wspomnienie kampanii prezydenc kiej
Monitoring Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
Wspomnienie kampanii prezydenc kiej
W zeszły piątek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji złożyła swoje doroczne sprawozdanie. Trafiło ono do Sejmu, Senatu oraz do prezydenta. Oprócz właściwego sprawozdania i aneksów do niego dołączonych do rąk polityków trafił obszerny raport z monitoringu kampanii wyborczej. Raport ten podsumowuje przebieg kampanii prezydenckiej w radiu i telewizji. Zawiera m. in. wnioski, których na bieżąco nie chciała formułować Krajowa Rada, jakie stacje któremu kandydatowi sprzyjały, oraz wymienia popełniane przez media błędy.
Krajowa Rada stwierdziła, że ponieważ o statnie wybory prezydenckie po raz pierwszy w historii Polski były relacjonowane w warunkach "nowego pluralistycznego ładu w eterze", ich obraz w mediach elektronicznych powinien zostać poddany naukowej obserwacji. W kampanii prezydenckiej 1995 roku oprócz nadawców publicznych: Telewizji Polskiej i Polskiego Radia, audycje poświęcone tematyce wyborczej emitowali na bieżąco również nadawcy komercyjni, jak Polsat, Canal Puls, Radio "Zet", RMF FM oraz Radio Maryja. Od 9 października do 19 listopada analizowano audycje informacyjne i publicystyczne.
Członkowie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta