Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Lepszy, ale jeszcze nie doskonały

02 kwietnia 1996 | Ekonomia | AS

Rynek dziecięcy

Lepszy, ale jeszcze nie doskonały

Rozmowa z prof. Anną Olejniczuk-Mertą, koordynującą badania rynku dziecięcego na zlecenie Komitetu Badań Naukowych

Jak rozległy, chłonny jest w Polsce rynek dziecięcy? Czy producentom, handlowcom opłaca się zabiegać o małych klientów?

Jak najbardziej. Około 30 procent wszystkich konsumentów to dzieci i młodzież do 18 lat. A do tego trzeba dodać, że dzieci szybko rosną, więc wymagają częściej niż dorośli nowej odzieży, butów itp. Dzieci bardziej niż starsi chcą dorównać kolegom, mieć to, co oni. Łatwiej ulegają wpływom zewnętrznym, a jednocześnie same wywierają nacisk na rodziców, skłaniając ich do kupna wielu produktów, na które dorośli nie zwróciliby uwagi czy żałowaliby pieniędzy. Ważne jest także to, że wwielu rodzinach potrzeby dzieci zaspokajane są w pierwszej kolejności. Według szacunkowych obliczeń (dane z końca ubiegłego roku) na dziecko (jeśli jest jedno w rodzinie, bo przy następnych kwoty te się obniżają) w wieku do 1 roku rodzina wydaje miesięcznie przeciętnie prawie 205 zł, w wieku 1 -- 3 lata prawie 350 zł, a w wieku 10 -- 18 lat ponad 360 zł. Jak z tego widać, jest to rynek duży, chłonny, a siła nabywcza, w stosunku do całego rynku, wysoka.

Jak zaopatrzony jest ten rynek, czy wystarczająco uwzględnione są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 715

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament