Co pracownik wiedzieć powinien
Co pracownik wiedzieć powinien
Pracodawcy bardzo często sami chcą decydować o tym, co powinien, a czego nie powinien wiedzieć pracownik. Zapominają przy tym zapytać o opinię w tej sprawie samego zainteresowanego. Okazuje się, że pracownik chce wiedzieć znacznie więcej niż przekazuje mu pracodawca. Oficjalnym kanałom obiegu informacji towarzyszą nieoficjalne -- plotki, pogłoski -- przypadkiem zasłyszane komunikaty. Sondaż przeprowadzony przez Pracownię Badań Społecznych -- którego wyniki zaprezentujemy w najbliższym wydaniu dodatku "Pracaspecjaliści" -- pokazuje, jak wielki udział w obiegu informacji w pracy mają plotki. Jednym ze sposobów zwalczania nieoficjalnych przekazów, które często są fałszywe i szkodliwe dla firmy, jest prowadzenie działalności przy drzwiach otwartych, co wyraża się w przekazywaniu pracownikom wszystkich istotnych informacji na bieżąco.
E. B.