Niszczenie pracowniczej lojalności
Deklaracje poszanowania personelu to czyste frazesy
Niszczenie pracowniczej lojalności
Lojalność klientów cenią sobie wszystkie firmy. Jest to bowiem jedna z tych niewidzialnych wartości, które w prosty spsosób dają się przeliczyć na konkretne wyniki finansowe. Dlatego każdy przedsiębiorca wie doskonale, ile wart jest dla niego stały, zadowolony z kupowanych towarów czy usług klient. A jednak zbudowanie dobrego biznesu tylko na lojalności klientów jest niemożliwe. Równie ważna jest bowiem lojalność pracowników. Dla tych, którzy nie rozumieją, co ma wspólnego lojalność klienta z lojalnością pracownika, autor niedawno opublikowanej książki pt. "Efekt lojalności", Frederick F. Reichheld odpowiada krótko -- wszystko!
Zatrudniając od początku najlepszych pracowników, właściciel przedsiębiorstwa oszczędza na szkoleniach i częstych zmianach kadrowych. Przyjęcie do pracy nie dość dobrego fachowca na odpowiedzialne stanowisko może oznaczać całą serię nieszczęść i znacznie większe wydatki niż w przypadku dokonania od razu trafnego wyboru. To tak samo jak z kupowaniem tanich rzeczy marnej jakości, które w rezultacie okazują się bardziej kosztowne niż drogie, ale świetne jakościowo towary. Zaoszczędzone na pomyłkach i eksperymentach kadrowych pieniądze można przeznaczyć na inwestycje i w efekcie na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta