Wzrasta wartość sprzedaży, ale nie produkcja
Wyniki przemysłu spożywczego w 1995 roku
Wzrasta wartość sprzedaży, ale nie produkcja
Biuro do Spraw Wsi, Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Centralnego Urzędu Planowania opublikowało informację o sytuacji ekonomiczno-finansowej w produkcji artykułów spożywczych i napojów oraz wyrobów tytoniowych w 1995 roku. Mimo notowanego od 4 lat wzrostu wartości sprzedaży tego przemysłu, poziom jego produkcji był w ubiegłym roku nadal o 4 proc. niższy niż w 1989 r. Równocześnie nastąpiły istotne zmiany w strukturze branżowej i asortymentowej produkcji przemysłu spożywczego. Nastąpiło unowocześnienie tej struktury, do czego przyczyniła się m. in. silna konkurencja ze strony importu.
Liczby ogólne
W ubiegłym roku przemysł spożywczy, wktórym pracuje 5, 1 proc. ogółu zatrudnionych, wytworzył 5, 9 proc. produktu krajowego brutto. Ale tempo wzrostu sprzedaży przemysłu spożywczego już w ubiegłym roku osłabło. Sprzedaż produkcji i usług tego przemysłu była tylko o 8, 1 proc. wyższa niż w roku 1994, podczas gdy w całym przemyśle wzrost ten (w cenach stałych) wynosił 10, 2 proc. Przy tym wyższy wzrost produkcji zanotowano w zakładach małych, zatrudniających od 6 do 50 osób (11, 1 proc. ), podczas gdy w zakładach dużych wzrost ten wyniósł 7, 3 proc. Nadal jednak jednostki zatrudniające ponad 50 osób mają 79-proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta