Motywowanie -- narzędzie niedoceniane
Dobrze skonstruowany system może zapobiec fluktuacji kadr
Motywowanie -- narzędzie niedoceniane
W drogich sklepach przy Oxford Street w Londynie, na Champs Elysésw Paryżu, a także przy Nowym Świecie w Warszawie nie wystawia się cen sprzedawanych w nich towarów. Założeniem jest, że dla klienta takiego sklepu cena nie jest sprawą tej wagi, by ją uwidaczniać. Liczy się przede wszystkim luksus, jakość i szczypta snobizmu, a dopiero potem pieniądze.
Podobnie ma się sprawa z angażowaniem do pracy wysokiej klasy specjalistów na najwyższe stanowiska. Nietaktem byłoby rozpoczynanie rozmowy od wysokości gaży, zresztą w tej grupie pracowników plus-minus 500 czy 1000 zł nie ma istotnego znaczenia. Rozumie się samo przez się, że uposażenie i różne dodatki do niego muszą być atrakcyjne -- odpowiednio do stanowiska i zadania. Dla prezesa spółki, członka zarządu czy dyrektora generalnego jako czynnik motywacyjny liczy się przede wszystkim wyzwanie, zakres władzy czy kompetencji, możliwość samorealizacji.
Zainteresowanie rośnie
Skala powierzonego zadania, zakres odpowiedzialności, stopień samodzielności i zaufania ze strony przełożonych -- wszystko to spełnia istotną rolę motywacyjną wobec każdego pracownika. Wynagrodzenie to nie tylko pieniądze, to również motywowanie poprzez inne, niekoniecznie finansowe bodźce --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta