Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czas gigantów

13 czerwca 1996 | Ekonomia | TW

Handel detaliczny w USA

Czas gigantów

Istne trzęsienie ziemi nawiedza obecnie rynek sprzedaży detalicznej w USA. W walce o pozostanie na rynku padają wielkie firmy i drobni detaliści, poddając się prawu silniejszego. To już nie tylko zjawisko gigantomanii Wal-Martu. We wszystkich branżach i kategoriach handlu detalicznego, w miastach dużych, średnich i małych następuje odejście firm, często będących w biznesie od stu lat, które padają ofiarą brutalnych praw ostrej konkurencji.

Nadmierna rozbudowa sieci handlowej jest główną przyczyną dzisiejszej klęski znacznej liczby nowych i starych firm. W tym roku wiele sklepów znanych sieci zniknie z handlowej mapy kraju, czy to w drodze konsolidacji z innymi firmami, czy też całkowitego bankructwa.

Wypychanie z rynku

Typowym przykładem może być sytuacja w sieci sklepów Handy Andy, znanej na rynku od 50 lat. Wchodzące w jej skład 74 sklepy, oferujące materiały i narzędzia do majsterkowania oraz naprawy i ulepszenia w domu, zbankrutowały pod wpływem konkurencji gigantów tej branży -- ogromnych magazynów o powierzchni niemałego placu, takich jak Sears, Home Depot i Value Home Center. Zamknięcie Handy Andy przyczyniło się do utraty pracy przez 2500 osób. Zdaniem ekspertów, ten sam los czeka jeszcze w tym roku właścicieli tysięcy sklepów.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 778

Spis treści
Zamów abonament