Auto-szyk
Auto-szyk
Kiedy produkowano pierwsze samochody, łatwo było na ulicy rozpoznać, kto jest szczęśliwym posiadaczem pojazdu i zarazem kto jest bogaty. Pierwsi automobiliści nosili się charakterystycznie, istniał auto-styl czy nawet auto-moda. Powojenny kierowca stracił swój szyk, bo i auta stały się dostępniejsze, straciły urok wyróżnika elit. Proces zatracania image'uautomobilisty postępował coraz bardziej i wydawałoby się -- dziś już nie istnieje. Tymczasem firmy samochodowe starają się wrócić do tradycji, nakłonić kierowców, koneserów aut, do tego, by zaczęli się wyróżniać w tłumie: noszę podkoszulek polo w stylu swojej ulubionej marki samochodu.
Jak donosi jedno z pism poświęconych modzie, w tym sezonie męska moda przypomina między innymi ubrania sportowe lat trzydziestych, szatki pierwszych automobilistów, redingtony i obszerne brezentowe trencze. Dzisiejsze firmy samochodowe mają swoją własną modę, propozycje idące z duchem sezonu, a czasem pod prąd wszystkich trendów. Nie jest to proste przełożenie reklamowe: koszulka czy wiatrówka nie zawsze ma wyhaftowane bądź nadrukowane logo lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta