Remonty torów będą tańsze
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły w tym roku przetargi na przebudowę ok. 200 km torów. Szansę na umowy o największej wartości ma firma Torpol – ustaliła „Rz”. Na kontraktach, które już zostały ogłoszone, PKP PLK mogą zaoszczędzić ponad 3 mld zł
Dużych przetargów o wartości co najmniej kilkuset milionów złotych spółka PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiedzialna za budowę i modernizację torów w tym roku ogłosiła 13. Firmy ubiegają się w nich o zlecenia na przebudowę ponad 200 km torów między miejscowością Podlęże a Dębicą na linii z Krakowa do granicy państwa w Medyce i kontrakty na budowę lokalnych centrów sterowania w Gdyni, Gdańsku, Malborku i Iławie. Oferty na ostatnie dwa projekty, warte po około 1 mld zł każdy, nie zostały jeszcze otwarte.
Na kontraktach, które już zostały ogłoszone, PKP PLK zaoszczędziły ponad 3 mld zł. – Najtańsza oferta nie zawsze jest najlepsza. Nie znaczy, że firma, która ją złożyła, otrzyma zlecenie – uczula jednak Robert Kuczyński, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK.
– Ofertom trzeba się starannie przyjrzeć. Tak niskie ceny są zdumiewające, zwłaszcza że cena materiałów to ok. 70 proc. wartości kontraktu – mówi Stanisław Żmijan, wiceprzewodniczący...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta