Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kłopoty z nagością (w reklamie)

18 lipca 1996 | Ekonomia | HB

Kłopoty z nagością (w reklamie)

Europejskie lobby kobiece zagroziło bojkotem jednej ze znanych marek wód mineralnych, ponieważ -- jak twierdzą przedstawicielki tego ugrupowania -- przy jej reklamie producent dopuścił się seksizmu. Oburzenie członkiń tego lobby wzbudziły, według Reutera, rozmieszczone w Belgii tablice reklamowe, na których do kupna wody namawia się za pomocą fotografii trzech nagich kobiet ozdobionych (na sutkach) kapslami z nazwą zachwalanego napoju. Jeśli producent nie zgodzi się na usunięcie tych tablic, lobby (grupujące podobno 2500 ugrupowań kobiecych) zamierza zwrócić się do Parlamentu Europejskiego o pomoc. Jak dotąd, producent nie zgadza się na usunięcie tablic, uważając, że nie ma ku temu powodu. Przypuszczalnie zresztą cała wrzawa w sprawie tej reklamy jest mu na rękę: oskarżonymi o seksizm tablicami zainteresuje się zapewne znacznie więcej potencjalnych klientów.

H. B.

Brak okładki

Wydanie: 808

Spis treści
Zamów abonament