Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Walka Nike z Reebokiem

18 lipca 1996 | Ekonomia | PR

Firmy sprzętu sportowego przed olimpiadą

Walka Nike z Reebokiem

Od czasu pierwszych igrzysk olimpijskich 100 lat temu wyścig po złoto stał się szybszy, konkurencja bardziej globalna, a cena zwycięstwa nigdy nie była tak wysoka. I nie chodzi tu o sportowców. Walka na stadionach Atlanty nie będzie zapewne ostrzejsza niż starcia głównych producentów sprzętu iobuwia sportowego, Nike Inc. i Reebok Int'l, przedstawiających swe walory przed światową publicznością, której liczebność sięgnie 3, 5 mld. -- To jedyna okazja, poza piłkarskim pucharem świata, kiedy cały świat patrzy w jedno miejsce -- twierdzi John Horan, wydawca tygodnika "Sporting Goods Intelligence".

Cztery lata temu w Barcelonie "Dream Team" amerykańskich koszykarzy z Michaelem Jordanem zakrywał symbole Reeboka na koszulkach, by nie narazić się Nike, która wyposażyła zespół w buty sportowe. Przed tamtą olimpiadą filarem kampanii reklamowej Reeboka miał być dziesięcioboista Dan 0'Brien, ale plan nie powiódł się, bo 0'Brien nie zakwalifikował się do reprezentacji USA.

Zawodnicy różni, logo takie samo

Przez ostatnie 4 lata Nike wysforowała się...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 808

Spis treści
Zamów abonament