Powrót wskazówek z tarczą
Badania pokazują, że bez zegarka obywa się 14 proc.osób.Trendu spadkowego nie potwierdzają dane GUS. W biznesie zegarek znanej marki podkreśla status
Czy zegarek będzie kolejnym przeżytkiem w cyfrowym świecie? Do lamusa odchodzą walkmany, powoli także płyty CD czy DVD. Z przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez firmę Mintel badań wynika, że już 14 proc. osób obywa się bez zegarka. W grupie wiekowej 15 – 24 lata odsetek jest dwukrotnie wyższy.
Powodów jest kilka – rosnące nasycenie rynku telefonami komórkowymi, które statystycznie ma już niemal każdy, a wiele osób więcej niż jeden. Nowoczesne telefony typu smartfon są kombajnami z wieloma funkcjami, że zastępują nawet komputer. Także trwający od kilku lat boom na cyfrowe odtwarzacze muzyczne, wyposażone również w mierniki czasu. – To rosnący trend, zwłaszcza wśród młodych ludzi – mówi Tamara Sender, analityk z Mintela.
Zdaniem firmy sprzedaż zegarków przestanie rosnąć i utrzyma się na stabilnym poziomie. – Jeśli ktoś jest do zegarka przywiązany, będzie go nosił, ale w ciągu najbliższych dekad będzie to zanikający zwyczaj – mówił BBC dr Ben Highmore z Uniwersytetu Sussex.
∑
Sam bez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta