Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

To sprzedawca udowadnia, że produkt nie miał wad

28 grudnia 2010 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Przepisy w szczególny sposób chronią osoby nabywające dobra na użytek prywatny. Jeżeli niezgodność towaru z umową została stwierdzona przed upływem sześciu miesięcy od jego wydania, przyjmuje się, że istniała ona od samego początku

- Osoba, która kupiła u nas w sklepie urządzenie, chce je zwrócić, twierdząc, że nie nadaje się do celów, w jakich zostało nabyte. Naszym zdaniem urządzenie działa prawidłowo. Kto powinien udowodnić, że towar jest niezgodny z umową? – pyta czytelnik.

Ważne dla udzielenia odpowiedzi na to pytanie jest to, ile czasu minęło od wydania towaru klientowi do zgłoszenia przez niego żądania.

Warto wiedzieć, że generalnie kwestie te rozstrzyga ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.)....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8813

Spis treści
Zamów abonament