Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prezent spod choinki na aukcję internetową

28 grudnia 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Nie zawsze sprzedawca musi przyjąć niechciany upominek

Świąteczne prezenty nie zawsze odpowiadają gustom i zapotrzebowaniu obdarowanych. Bywa też, że po ich rozpakowaniu upragniony mikser czy narty okazują się uszkodzone. Co wtedy?

Marketingowe chwyty

– W polskim prawie nie ma przepisu, który by nakazywał przyjęcie przez sprzedawcę pełnowartościowego towaru. Nie można więc liczyć na bezproblemowy zwrot towaru ani na jego łatwą wymianę. Sklep może wprawdzie to zrobić, ale na zasadzie dobrej woli. Konsumenci są często zdezorientowani: sądzą, że sklepy mają taki obowiązek. Jedynym wyjściem jest umówić się ze sprzedawcą, że w ciągu pięciu czy dziesięciu dni od dnia zakupu przyjmie on zwracany towar albo wymieni na inny – mówi Longina Kaczmarek, rzecznik konsumenta w Szczecinie....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8813

Spis treści
Zamów abonament