Legenda zamknięta w butelce
Miała być lekarstwem, a została najpopularniejszym napojem świata. Jej marka jest warta ponad 70 mld dol. Na czym polega fenomen Coca-Coli?
Tajemniczy składnik 7X, rzekomo niezbędny do wytworzenia Coca-Coli, w połowie lutego zawładnął globalnymi mediami. Świat poznał go dzięki amerykańskiemu portalowi Thisamericanlife.org.
Opublikował on zdjęcie z 1979 roku, na którym znajduje się pilnie strzeżona receptura Coca-Coli.
Z ręcznie zrobionej notatki wynika, że 7X to mieszanina alkoholu oraz olejków, m.in. pomarańczowego, cytrynowego i cynamonowego.
Coca-Cola tłumaczy, że receptura ujawniona przez Thisamericanlife.org jest wyssana z palca. Natomiast ta prawdziwa od 1919 r. ukryta jest w skarbcu Suntrust Bank w centrum Atlanty, gdzie mieści się też główna kwatera napojowego giganta.
Receptura to jeden z elementów legendy najcenniejszej marki świata, która w tym roku kończy 125 lat. W ubiegłym roku firma Interbrand wyceniła ją na 70 mld dol. Za nią znalazły się takie technologiczne potęgi, jak IBM i Microsoft.
∑
Coca-Cola, symbol amerykańskiego stylu życia, sukcesu nie zawdzięcza przypadkowi. – Jako jedna z pierwszych odkryła wartość komunikacji z konsumentem. Już na początku XX wieku przeznaczała na reklamę rocznie około miliona dolarów – mówi Mirosław A. Boruc, prezes Instytutu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta