Globalne tuzy rozdają karty w badaniach
Rośnie przewaga światowych firm na polskim rynku badań. Sprzyja temu konsolidacja branży, która omija krajowe firmy. Dlatego tracą one pozycję
Wart prawie 720 mln zł rocznie polski rynek badań marketingowych to łakomy kąsek. W zeszłym roku urósł o niemal 16 proc., skutecznie odbijając się po kryzysie; perspektywy ma jeszcze lepsze. Tym bardziej że z badań rynkowych regularnie korzysta tylko jedna na 100 firm.
Miniony rok pokazał jednak, że największe szanse zyskania na rozwoju badawczego rynku ma kilku globalnych graczy, którzy przez międzynarodowe fuzje i przejęcia wzmacniają się także w Polsce.
Robi tak np. grupa AC...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta