Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Flaga już nie taka święta

28 czerwca 2012 | Prawo | Marek Domagalski
Każdy może uczcić flagą święto czy uroczystość. Wątpliwości prawne zaczynają się, gdy jest ona wykorzystywana w biznesie
autor zdjęcia: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa
Każdy może uczcić flagą święto czy uroczystość. Wątpliwości prawne zaczynają się, gdy jest ona wykorzystywana w biznesie

Euro 2012 wygenerowało festiwal symboli narodowych. Czy ich wykorzystywanie do celów komercyjnych jest zgodne z prawem?

– Nie mam nic przeciwko używaniu flagi na stadionach, a nawet na autach, ale bez wykorzystywania jej do sprzedaży Coca-Coli, a tym bardziej alkoholu – mówi Wiesław Johann, sędzia Trybunału Konstytucyjnego w stanie spoczynku. – Zawiadomiłem prokuraturę, gdyż doszło do znieważenia flagi przez umieszczanie na nich reklam piwa i napojów przez wielkie koncerny.

Co mówią przepisy? Ustawa o godle, barwach i hymnie RP stanowi, że otaczanie szacunkiem i czcią symboli RP jest obowiązkiem każdego obywatela. Nie wolno ich umieszczać na przedmiotach obrotu handlowego, ale mogą trafiać na towary w formie stylizowanej. Jest też sankcja: za publiczne znieważenie symbolu narodowego grozi więzienie do roku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9269

Wydanie: 9269

Spis treści
Zamów abonament