Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma chętnych na małe linie

04 sierpnia 2015 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

LOT w przeszłości miał być sprzedany, potem decyzja została zmieniona. 
Teraz znów słyszymy, że jednak inwestor jest poszukiwany. 
To niedobra atmosfera – mówi prezes Star Alliance.

Rz: Star Alliance przyjął właśnie 28. linię członkowską – Avianca Brazil. Czy sojusz nie zaczyna być trudny do zarządzania?

W żadnym wypadku. Kolejne linie są przyjmowane po dokładnym przystosowaniu ich do naszych norm i zasad. I szczerze powiem, że jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego kształtu sojuszu. Często słyszę pytanie: czy jest jakaś granica w liczbie członków Star Alliance? Odpowiedź brzmi: nie ma takiej granicy. To nie znaczy, że rozglądamy się, kogo by tu jeszcze przyjąć, ale mamy silny zarząd, który wie, czego chcemy, a struktury są znacznie mniej skomplikowane niż wówczas, gdy sojusz był mniejszy.

Gdzie więc szuka pan nowych członków?

Jest na świecie kilka takich „kieszeni", gdzie Star jest obecny bardzo słabo bądź wręcz nieobecny. Jedną z nich, ogromną, jest nadal Rosja. Natomiast rozmawiamy dzisiaj z przedstawicielami ponad 20 linii. Oczywiście nie ma takiej opcji, żeby wszystkie z nich wstąpiły do sojuszu. Możemy na przykład namówić małych regionalnych przewoźników, żeby dowozili pasażerów liniom członkowskim.

Mówił pan wielokrotnie, że...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10209

Wydanie: 10209

Spis treści
Zamów abonament