Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niskim głosem

27 sierpnia 1994 | Kultura | MS

Niskim głosem

Szczególną atencją darzy pani pieśń. Dlaczego?

Tak się zdarzyło, że moja kariera wokalna -- tak to nazwijmy -- nie rozwijała się, jak to najczęściej bywa, od debiutu w operze, lecz od nagrań płytowych właśnie pieśni. Wiązało się to również z moją współpracą z wybitną kameralistką Mają Nosowską, z którą wspólnie przygotowałyśmy wiele kameralnych programów koncertowych. To nasze muzykowanie trwa do dziś.

Co decyduje o wyborze repertuaru pieśniarskiego?

Zawsze kieruję się przede wszystkim przydatnością danej pieśni do mojego rodzaju głosu -- altu, który ma dość specyficzne brzmienie: jest niski i ciężki. Dalej, to walory muzyczne, które muszą do mnie przemawiać i oczywiście treść nie jest tu bez znaczenia. Bardzo dużą wagę przywiązuję do tekstu literackiego i trudno byłoby mi śpiewać pieśni banalne w słowach.

Czy epoka muzyczna ma tu znaczenie?

Mój repertuar pieśniarski obejmuje późny renesans, czyli od czasów kiedy zaczęto pisać muzykę na głos kobiecy, do współczesności. I tutaj dopiero pewne rodzaje muzyki preferuję: pieśni francuskie, zwłaszcza Debussy'ego.

Z czego to wynika?

Z dwóch przyczyn. Po pierwsze, we Francji nie było dużej tradycji pisania na taki rodzaj głosu, którym i mnie natura obdarzyła....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 255

Spis treści

Raporty

Zamów abonament