Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec rat 0 procent

23 marca 2009 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Sieci handlowe stopniowo rezygnują z popularnej wśród Polaków sprzedaży ratalnej z zerowym oprocentowaniem

W największych sieciach ze sprzętem elektronicznym tru- dno dziś znaleźć produkty, które można kupić za tani kredyt. Artykułów oferowanych na raty zero procent jest coraz mniej. W przypadku pozostałych oprocentowanie często sięga nawet 20 procent.

– Dla sieci handlowych oferta zero procent jest teraz bardziej kosztowna, ponieważ banki stawiają wyższe wymagania. Wcześniej oferowały korzystniejsze warunki, bo dzięki takiej współpracy mogły pozyskiwać nowych klientów – wyjaśnia przedstawiciel jednego z banków.

Z powodu wzrostu opłat i mniejszej liczby promocji już spadło zainteresowanie zakupami na raty.

– Do niedawna przysparzały one 30 procent obrotów. Ostatnio zanotowaliśmy spadek zainteresowania – mówi Henryk Sala, prezes Mix Electronics. Rok temu, aby kupić sprzęt na raty, wystarczał dowód osobisty. Teraz dużo wniosków jest odrzucanych.

Brak okładki

Wydanie: 8274

Spis treści
Zamów abonament