Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient może zażądać podania hasła

08 kwietnia 2010 | Moje Pieniądze | Janina Blikowska Aneta Gawrońska

Ktoś dzwoni, mówi, że jest pracownikiem banku i prosi o dane osobowe. Czy to bezpieczne?

Pracownica mBanku skontaktowała się z naszym czytelnikiem kilka tygodni temu, proponując rozszerzenie usług.

– Dzwoniła z zastrzeżonego numeru. Najpierw chciała zweryfikować moje dane objęte tajemnicą. Chodziło o bieżący rachunek firmy – opowiada pan Piotr (nazwisko do wiadomości redakcji).

Część tych danych dzwoniąca już znała. – Sądzę więc, choć nie mogę mieć pewności, że rzeczywiście była to pracownica banku. Moim zdaniem świadczy to o tragicznym stanie bezpieczeństwa nie tylko danych, ale i zgromadzonych pieniędzy – uważa klient. – Wielokrotnie słyszałem ostrzeżenia, że trzeba zachować ostrożność w kontaktach telefonicznych czy e-mailowych. Zdarzają się przecież próby wyłudzania kodów dostępu, pinów itp. Tymczasem bank w pogoni za zyskiem funduje klientom dziurę w zabezpieczeniach. W jaki...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8593

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament