Przepracowana kreatywność
Przepracowana kreatywność
Odszkodowanie wartości 1, 18 mln dolarów otrzymają rodzice młodego pracownika jednej z największych w Japonii agencji reklamowych, który w 1991 roku popełnił samobójstwo na skutek przepracowania. Rodzice zmarłego dowiedli przed sądem w Tokio, że ich syn od dłuższego czasu pracował tak intensywnie, że doprowadził swój organizm do stanu kompletnego wycieńczenia. Nie sypiał, nie jadał obiadów, rzadko wychodził z biura. Dyrekcja musiała widzieć, że przepracowanie nie pozostaje też bez wpływu na psychikę młodego człowieka. Teraz, kiedy agencja musi wypłacić odszkodowanie i pokryć koszty procesu, pewnie zacznie lepiej dbać o swój personel. Tylko czy 40-godzinny tydzień pracy może być równie kreatywny, z punktu widzenia właścicieli firm reklamowych, co stu- i więcej godzinny?
E. B.