Tabor kolejowy
Tabor kolejowy
W ub. r. PKP podpisały list intencyjny, w którym deklarowały wolę zakupu do 2000 r. 50 lokomotyw elektrycznych i 195 zespołów elektrycznych do obsługi ruchu lokalnego we wrocławskim Pafawagu. Według informacji uzyskanych przez dziennikarza "Rzeczpospolitej" w zarządzie PKP, przedsiębiorstwo to nie wystąpi o gwarancje ministra transportu i ministra finansów w sprawie tych zakupów, dopóki ABB Daimler Benz Transportation Ltd. -- potencjalny kandydat do prywatyzacji Pafawagu -- nie zaryzykuje i stanie się właścicielem wrocławskiej fabryki.
W br. PKP kupi w Niemczech w firmie ABB Henschel 50 wagonów Z 1 przystosowanych do prędkości 200 km na godz. , które będą kursowały na liniach ekspresowych. Koszt tego zakupu wyniesie 280 mln zł, w tym 205 mln zł będzie pochodziło z kredytu zaciągniętego w niemieckich bankach i gwarantowanego przez polski rząd, a 75 mln zł ze środków własnych. Również w br. kolej kupi u Cegielskiego w Poznaniu 10 wagonów klasy biznes, przystosowanych do pracy i wypoczynku, wyposażonych m. in. w łączność telefoniczną. Pierwszy taki wagon całkowicie polskiej konstrukcji i na wózkach ABB Henschel jest spodziewany w końcu bieżącego kwartału i ma być włączony do składu ekspresów łączących Warszawę z Poznaniem. Kolej zamówiła wagony klasy biznes już wub. r. , jednak poznańska...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta