Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tunel otwarty z Kokardą „na dziko”

01 marca 2011 | Życie Warszawy | Konrad Majszyk
Z peronów stacji PKP Warszawa Gdańska schodzimy do nowego tunelu. Dojdziemy nim do ul. gen. Zajączka na Żoliborzu albo na stacje metra i kolei
autor zdjęcia: Darek Golik
źródło: Fotorzepa
Z peronów stacji PKP Warszawa Gdańska schodzimy do nowego tunelu. Dojdziemy nim do ul. gen. Zajączka na Żoliborzu albo na stacje metra i kolei
Nowy tunel przy dworcu gdańskim. Tunel pozwolił zintegrować kolej, metro, tramwaje i autobusy. Miał powstać już w 1998 roku, ale wtedy nikt nie potrafił dogadać się z koleją. Od strony ul. Słomińskiego wchodzimy na stację metra albo PKP. Obie są bezpośrednio połączone – schodami i windą – z tunelem. Ten prowadzi na perony stacji PKP Warszawa Gdańska. Dalej wychodzi na ul. Kokardy – przy Zespole Szkół Elektronicznych na Zajączka.
źródło: Rzeczpospolita
Nowy tunel przy dworcu gdańskim. Tunel pozwolił zintegrować kolej, metro, tramwaje i autobusy. Miał powstać już w 1998 roku, ale wtedy nikt nie potrafił dogadać się z koleją. Od strony ul. Słomińskiego wchodzimy na stację metra albo PKP. Obie są bezpośrednio połączone – schodami i windą – z tunelem. Ten prowadzi na perony stacji PKP Warszawa Gdańska. Dalej wychodzi na ul. Kokardy – przy Zespole Szkół Elektronicznych na Zajączka.

Po żoliborskiej stronie nowego tunelu nie ma parkingów dla przesiadających się do metra i pociągów. Urzędnicy boją się, że kierowcy zastawią ul. Kokardy, blokując dojazd straży pożarnej

 

Głównym inwestorem tunelu obok Dworca Gdańskiego są PKP, ale obowiązuje tu estetyka Metra Warszawskiego – podobna do stacji Słodowiec. Schody i windy zostały czytelnie oznakowane. Pasażer jest kierowany do metra, pociągów, tramwajów i autobusów.

– A jednak da się. Dlaczego nie zrobili czegoś takiego między stacją metra Centrum i PKP...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8865

Spis treści

Ekonomia

8 marca związki ustalą harmonogram protestów
Administracja przejada efekty podwyżki VAT
Agencje mają poprawić wyniki Poczty
Aktualne listy kluczowych inwestycji
Chiński PKB będzie rósł tylko po 7 proc. rocznie
Ciech skupia się na reorganizacji
Cytat dnia - Waldemar Pawlak
Drożeje w oczekiwaniu na wyniki
Ekologiczne auta z Azji podbiją salon w Genewie
Gry Totalizatora Sportowego popularniejsze niż rok temu
HSBC rozczarował inwestorów
Impas w Polskich Nagraniach
Impexmetal może wypłacić dywidendę
Jutro poznamy prezesa PKO BP
Kalendarium gospodarcze
Lepsza ochrona inwestorów
Liczba dnia - 2,3 proc. inflacja w eurolandzie
Nie ma złudzeń – w najbliższym czasie paliwa pozostaną drogie
Nowy najtańszy Internet mobilny
Obligacje projektowe pomogą inwestować
Podrożeją woda, mleko, jogurty, oleje
Polityczny impuls dla złotego
Polityka klimatyczna Unii kosztem polskich firm
Polska wyda 30 mln euro, aby przyciągnąć turystów
Protest maklerów przeciwko wyborom do Rady Giełdy
Przewaga popytu
Puławy przeznaczą na rozwój 1,8 mld zł
Półgóral w węglu
Płytki, metale i samochody
Rosyjskie filmy z obcym wkładem
Równi i równiejsi w OFE
Spacer, ale tylko po sklepach
Spadek zysku Polskiej Grupy Energetycznej
Są chętni na nasze centra handlowe
Telekomunikacja bez umowy z Link4
Tysiące sprzedawców w sieci
UE: rekord wsparcia
Urzędy wciąż zatrudniają
W skrócie
Wydawcy walczą z firmą obsługującą ministerstwo
Wzrost klasy średniej wpłynie na biznes
Węgiel w górę za ropą
Złoty wraca do portfeli
Zamów abonament