Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zielona flota

25 marca 2011 | Środki unijne | Robert Przybylski
Elektryczny Chevrolet Volt ma silnik spalinowy,  który ładuje akumulator  i wydłuża  zasięg
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa
Elektryczny Chevrolet Volt ma silnik spalinowy, który ładuje akumulator i wydłuża zasięg
Volt ma nawet bagażnik o pojemności 300 l. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone  w proporcji 40/40 i nie kładzie się w całości
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa
Volt ma nawet bagażnik o pojemności 300 l. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40/40 i nie kładzie się w całości
Volt może być  ładowany  z gniazdka  za pomocą zwykłego kabla
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa
Volt może być ładowany z gniazdka za pomocą zwykłego kabla
Nissan Leaf może być ładowany ze zwykłego gniazdka lub stanowiska,  które pozwala przyjąć opłatę za wykorzystany prąd
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa
Nissan Leaf może być ładowany ze zwykłego gniazdka lub stanowiska, które pozwala przyjąć opłatę za wykorzystany prąd

Coraz więcej korporacji chce korzystać z przyjaznych środowisku samochodów. Zarządy nakładają nawet limity emisji dwutlenku węgla na swoje parki samochodowe. Właśnie wchodzą do sprzedaży auta o bardzo małym zużyciu paliw – samochody elektryczne i kolejne generacje hybryd

W  Polsce pierwszym sprzedawanym elektrycznym autem był Mitsubishi iMiev. Ten malutki czteroosobowy samochodzik jest jednak bardzo drogi – kosztuje blisko 170 tys. zł. Bliźniacze modele wprowadzą także Citroen i Peugeot. W przyszłym roku w sprzedaży pojawią się Nissan Leaf oraz Chevrolet Volt, które będą kosztować podobnie. Leaf jest – tak jak iMiev – napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym i prąd czerpie z ładowanych z sieci baterii. Dzięki takiemu rozwiązaniu emisja CO2 wynosi zero. Jednak w niekorzystnych warunkach zasięg może spaść poniżej 100 km, a ładowanie akumulatora zajmuje więcej czasu niż tankowanie, więc całkowicie elektryczny samochód może się okazać  niepraktyczny. Natomiast Volt może być ładowany z gniazdka, ale na pokładzie ma też silnik spalinowy, który...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8886

Spis treści

Turystyka

Zamów abonament