Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto zburzy dworce?

25 marca 2011 | Eko+ | Jacek Prześluga
źródło: Archiwum

Krytycy powołania spółki zarządzającej dworcami kolejowymi w Polsce posługują się chybionymi argumentami

Tkwiłem w przekonaniu, że eksperta Adriana Furgalskiego wynajęli przewoźnicy kolejowi, chcąc wylobbować korzystne dla siebie, czytaj – bezpłatne, warunki użytkowania polskich dworców kolejowych. Furgalski, publikując tekst „Po co nam Dworzec Polski?" (EKO+ z 18 marca), nie tylko mnie wzruszył, śpiesząc dworcom na ratunek, ale i zaskoczył – przeciwstawiając się likwidatorskim zapędom prezesów kolejowych spółek przewozowych, którzy żądają zrównania dworców z ziemią.

Dworce to anachronizm, dziewiętnastowieczny przeżytek – mówiła

16 marca na spotkaniu w Urzędzie Transportu Kolejowego Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych. – Nasi pasażerowie nie potrzebują dworców – wtórował jej Leszek Walczak, szef warszawskiej SKM, niedostrzegający tłumów wysiadających z pociągów jego kolejki na dworcu Warszawa Śródmieście.

Mielibyśmy więc zamknąć Śródmieście, Powiśle, Pruszków, Otwock? Mielibyśmy zrównać z ziemią anachroniczny dworzec w Lublinie, na którym spółka Przewozy Regionalne płaciła do niedawna 1,60 zł za metr kwadratowy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8886

Spis treści

Turystyka

Zamów abonament