Rozporządzenie ministra pracy i polityki społecznej z 7 stycznia 2009 w sprawie statystycznej karty wypadku przy pracy (DzU nr 14, poz. 80 ze zm.)
Na podstawie art. 237 § 3 ustawy z 26 czerwca 1974 Kodeks pracy (DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
Zakres regulacji
§ 1. Rozporządzenie określa wzór statystycznej karty wypadku przy pracy, sposób i terminy jej sporządzania i przekazywania do właściwego urzędu statystycznego.
Komentarz
- Obowiązek wypełniania statystycznej karty wypadku (dalej karta) pozwala GUS gromadzić informacje dotyczące zdarzeń wypadkowych. Szeroki katalog wymaganych danych identyfikujących rodzaj wykonywanej pracy, a w szczególności skutki zdarzenia, umożliwia
– porównanie sytuacji występującej w Polsce z wypadkowością w innych państwach UE lub z danymi historycznymi,
– analizę zarówno ilości wypadków występujących na danym stanowisku w porównaniu z innymi państwami europejskimi i zestawienie sytuacji obecnej z latami ubiegłymi.
To z kolei daje możliwość określenia globalnych kosztów wypadków przy pracy w kolejnych latach, pozwalając wytypować branże, w których występuje największa liczba wypadków lub ich najpoważniejsze skutki. W konsekwencji stanowi podstawę właściwego ukierunkowania działań mających na celu globalną poprawę stanu bhp.
Wzór karty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta