Obiad nieidealny
Kelner może przynieść nie to, co zamawialiśmy, czasem przeterminowane. Potrawy za mało ważą, nie są podane ich dokładne ceny. Na 26 kontrolowanych lokali inspektorzy mieli zastrzeżenia aż do 23
Kontrolerzy Inspekcji Handlowej na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzali w zeszłym roku lokale gastronomiczne w całej Polsce. Interesowało ich m.in., czy klienci nie dostają towarów przeterminowanych, niezgodnych z opisem czy niewiadomego pochodzenia. Sprawdzali też, czy kelnerzy nie oszukują na rachunkach i czy ceny są podane w taki sposób, że wiemy, za co płacimy.
W stołecznych lokalach problem był przede wszystkim z tym ostatnim. „Nieprzestrzeganie przepisów o uwidacznianiu cen" kontrolerzy zauważyli aż w 18 lokalach (czyli w 69 proc. wszystkich kontrolowanych). Co oznacza ten zapis?
– W każdym lokalu gastronomicznym musimy znaleźć cennik, jadłospis wraz z informacją o masie potraw i objętości napojów oraz datą jego sporządzenia – tłumaczy rzeczniczka UOKiK Małgorzata Cieloch.
Rachunki idealne
Większość restauracji błędy naprawiła od razu po wizycie kontrolerów.
– Wszystkie ceny już są u nas podane zgodnie z przepisami. Mamy wszystko, łącznie z gramaturą – mówi pani Agnieszka...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta