Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

25 września 1996 | Ekonomia | PR

KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA

Informacje

Zerwanie negocjacji o Budweisera

Największy w świecie koncern piwowarski Anheuser-Busch poinformował w Saint Louis (Missouri) , że zakończył negocjacje z przedsiębiorstwem Budejovicky Budvar i rządem czeskim w sprawie praw do używania znaku fabrycznego Budweiser w Europie kontynentalnej. Według dyrektora generalnego Anheuser-Busch Int'l, Jacka Purnella, koncern z USA nie potrzebuje już umowy na sprzedaż swego piwa Budweiser w Europie z powodu powodzenia tej marki na spornych rynkach. Amerykanie wygrali niedawno procesy o używanie nazwy Budweiser w Hiszpanii i Bud w Norwegii; wcześniej zapowiadali gotowość odwoływania się od każdego niekorzystnego werdyktu. Anheurser-Busch sprzedaje swojego Budweisera w 20 krajach w Europy -- w 11 pod taką właśnie nazwą i w 9 pod nazwą Bud. Pierwszy produkt o takiej nazwie pojawił się w USA w 1876 r. Czeski browar powstał 19 lat później, w 1895 r. , a dopiero w latach 60. zaczął używać nazwy, która...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 869

Spis treści
Zamów abonament