Informacje
KORPORACJE, PRZEDSIĘBIORSTWA
Informacje
Zerwanie negocjacji o Budweisera
Największy w świecie koncern piwowarski Anheuser-Busch poinformował w Saint Louis (Missouri) , że zakończył negocjacje z przedsiębiorstwem Budejovicky Budvar i rządem czeskim w sprawie praw do używania znaku fabrycznego Budweiser w Europie kontynentalnej. Według dyrektora generalnego Anheuser-Busch Int'l, Jacka Purnella, koncern z USA nie potrzebuje już umowy na sprzedaż swego piwa Budweiser w Europie z powodu powodzenia tej marki na spornych rynkach. Amerykanie wygrali niedawno procesy o używanie nazwy Budweiser w Hiszpanii i Bud w Norwegii; wcześniej zapowiadali gotowość odwoływania się od każdego niekorzystnego werdyktu. Anheurser-Busch sprzedaje swojego Budweisera w 20 krajach w Europy -- w 11 pod taką właśnie nazwą i w 9 pod nazwą Bud. Pierwszy produkt o takiej nazwie pojawił się w USA w 1876 r. Czeski browar powstał 19 lat później, w 1895 r. , a dopiero w latach 60. zaczął używać nazwy, która...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta