Czy sklep przyjmie towar bez paragonu
Przepisy nie regulują szczegółowo, jak skorygować sprzedaż ujętą w kasie fiskalnej. Nie znaczy to jednak, że nie można tego zrobić i zgodzić się na zwrot, nawet gdy kupujący wyrzucił dowód zakupu
- Spółka jawna prowadzi sklep z odzieżą. Wprowadziliśmy zasadę, że klient może zwrócić towary w ciągu siedmiu dni od zakupu pod warunkiem przedstawienia paragonu. W celu kształtowania dobrego wizerunku firmy chcielibyśmy jednak niekiedy pozwolić na zwrot, mimo że nabywca zgubił dowód zakupu. Czy przepisy podatkowe na to pozwalają? Czy będziemy mogli skorygować VAT należny i przychód w podatku dochodowym? – pyta czytelnik
Przepisy podatkowe nie uzależniają prawa do skorygowania przychodów ze sprzedaży od posiadania przez przedsiębiorcę paragonu dokumentującego sprzedaż. Jeśli go nie ma, to przedsiębiorca może udokumentować przyjęcie zwrotu towaru protokołem zawierającym oświadczenie klienta. Potwierdzają to interpretacje indywidualne.
Błąd snowego pracownika
Przykładem jest odpowiedź Izby Skarbowej w Katowicach z 17 stycznia 2008 r. (IBPB1/415-30/08/UB). Wynika z niej, że mimo braku paragonu można skorygować przychód błędnie ujęty dla celów PIT.
Pytanie zadał przedsiębiorca, który prowadzi sklep i rozlicza się na podstawie księgi przychodów i rozchodów. Jedna z nowych pracownic przez nieuwagę dwukrotnie wprowadziła cenę: 20 zł.
W wyniku tego błędu wystawiła paragon na 2020 zł. Zamiast go zatrzymać i wystawić nowy, wydała go klientce, wprowadzając poprawkę długopisem. Izba...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta