Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dotrzeć do właściwych ludzi

08 listopada 1996 | Moja Kariera | BC

Sztuka lobbyingu (7)

Dotrzeć do właściwych ludzi

Niezmiernie rzadko zdarza się by sprawą, ktorą chce przeprowadzić lobbysta zajmowało się tylko jedno ministerstwo lub instytucja. Zwykle są to skomplikowane problemy, trafiające na wiele biurek rządowych, sejmowych czy senackich. Lobbysta musi zadbać, by trafić ze swymi propozycjami do właściwego adresata.

Ministerstwo Finansów rozpatrywać będzie problem np. funkcjonowania małych firm łącznie z przepisami podatkowymi, natomiast Sejm skupi się na znaczeniu tego sektora w gospodarce, a posłowie analizować go będą z punktu widzenia "potencjału wyborczego". Lobbysta musi więc w każdym przypadku zdawać sobie sprawę z politycznego kontekstu danego zagadnienia. Znać też musi dokładnie kolejne etapy procesu legislacyjnego.

Z inicjatywą ustawodawczą wystąpić może grupa 15...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 907

Spis treści
Zamów abonament