Dotrzeć do właściwych ludzi
Sztuka lobbyingu (7)
Dotrzeć do właściwych ludzi
Niezmiernie rzadko zdarza się by sprawą, ktorą chce przeprowadzić lobbysta zajmowało się tylko jedno ministerstwo lub instytucja. Zwykle są to skomplikowane problemy, trafiające na wiele biurek rządowych, sejmowych czy senackich. Lobbysta musi zadbać, by trafić ze swymi propozycjami do właściwego adresata.
Ministerstwo Finansów rozpatrywać będzie problem np. funkcjonowania małych firm łącznie z przepisami podatkowymi, natomiast Sejm skupi się na znaczeniu tego sektora w gospodarce, a posłowie analizować go będą z punktu widzenia "potencjału wyborczego". Lobbysta musi więc w każdym przypadku zdawać sobie sprawę z politycznego kontekstu danego zagadnienia. Znać też musi dokładnie kolejne etapy procesu legislacyjnego.
Z inicjatywą ustawodawczą wystąpić może grupa 15...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta