Różne programy, różne sposoby
Zachodnie koncerny medialne próbują dotrzeć do polskiego telewidza
Różne programy, różne sposoby
Beata Modrzejewska
Do wejścia na polski rynek cztery lata temu szykowali się przedstawiciele kilku światowych koncernów medialnych. Ostatecznie Murdoch nie wystartował do walki o koncesję telewizyjną, Bertelsmann i CLT przegrali. Koncesję zdobył tylko Canal Plus. Teraz sytuacja się zmienia, po drugim konkursie koncesyjnym w polską telewizję będzie mógł inwestować kapitał amerykański, bez koncesji rozpocznie nadawać CLT, które jednoczy się z Bertelsmannem. W przyszłym roku pojawi się wiele nowości i zmian na polskim rynku medialnym.
Zamknięcie drugiego konkursu o koncesje telewizyjne zaowocuje dwiema nowymi sieciami telewizji ponadregionalnej: północną i południową. Dołączą one do działających już polskich telewizji prywatnych: ogólnopolskiego Pol Satu, TVWisła, TVDolnośląska i kilku stacji lokalnych.
Nie tylko naziemne
Na rynku działają dwa konsorcja lansujące telewizję kodowaną: Canal Plus i Multichoice, których kierownictwa (na szczeblu najwyższym) podjęły decyzję o fuzji. Dokona się to w ciągu kilku miesięcy.
Spontanicznie rozwijały się w Polsce telewizje kablowe, teraz niektóre z nich scalają się w wielkie sieci, nadają własne programy (składające się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta