Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rentowność bardzo zróżnicowana

26 listopada 1996 | Ekonomia | PW

Browary po 10 miesiącach br.

Rentowność bardzo zróżnicowana

Pomimo dużych obciążeń finansowych, wśród których najważniejszym jest podatek akcyzowy, większość browarów nadal osiąga niezłe wyniki finansowe. Pod względem zysku brutto dwa największe, czyli Elbrewery i Browary Tyskie daleko w tyle pozostawiły za sobą konkurencję.

W ciągu 10 miesięcy br. wszystkie polskie browary wyprodukowały 14 mln 253 tys. hektolitrów piwa, tj. o 9 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dynamika wzrostu produkcji ogółem nie jest więc zbyt wysoka, jednak bardzo zróżnicowana, jeśli chodzi o poszczególne firmy. Wśród wielkiej piątki jedynie trzy browary mogą się poszczycić znacznym wzrostem sprzedaży. Lech Browary Wielkopolski sprzedały o 25, 6 proc. więcej piwa niż w ciągu analogicznego okresu 1995 r. , Browary Tyskie -- o 16, 3 proc. , zaś Żywiec -- o 15, 2 proc.

Zdecydowanie zawiodły Elbrewery ze wzrostem rzędu 3, 8 proc. i Okocim -- 5, 2 proc. Jednak największymi sukcesami może pochwalić się kilka średnich i małych browarów. Wzrost sprzedaży Warki wyniósł 43, 7 proc. , Browaru Szczecin -- 28, 2 proc. , białostockich Dojlidów -- 47, 3 proc. , zaś Browaru Kętrzyn 47, 2 proc. Jednak udział wrynku tych zakładów jest niewielki -- Warki 2, 8 proc. , zaś Kętrzyna 0, 3 proc. Udział pięciu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 922

Spis treści
Zamów abonament