Jak reklamować pobyt na wakacjach, który nie spełnił naszych oczekiwań
Brak klimatyzacji w pokoju, większa od deklarowanej odległość od plaży, brak ciepłych posiłków. Wszystko to może być przedmiotem skargi i podstawą żądania obniżenia ceny wycieczki
Sprawy związane z organizacją wycieczek, wyjazdów i imprez turystycznych reguluje ustawa o usługach turystycznych (DzU z 2004r. nr 223, poz. 2268 ze zm.). Określa ona także zakres obowiązków i uprawnień obu stron, czyli organizatora wakacji i konsumenta, korzystającego z takich usług.
Część z tych przepisów odnosi się do kwestii związanych z reklamacją. W praktyce chodzi tu o sytuację, gdy klient z różnych powodów jest niezadowolony z wakacyjnej wyprawy. Nie otrzymał tego, czego oczekiwał. Na jakich zasadach wolno więc poskarżyć się w biurze podróży i jakiej rekompensaty można skutecznie oczekiwać?
Szczegóły w umowie
Wakacje to często ten okres w roku, na który szczególnie niecierpliwie wyczekujemy. Liczymy na przyjemne spędzenie czasu, w miłej atmosferze, odrywając się na pewien czas od codziennych zadań. Nierzadko przeznaczamy na to znaczną część oszczędności poczynionych w ciągu roku.
Dlatego nieudane wakacje są szczególnie bolesne; nikt nie zwróci nam straconego czasu. Ale może zwrócić źle wydane pieniądze. Jednak, aby reklamacja wakacyjnej podróży była skuteczna, sam konsument musi się o to zatroszczyć. W jaki sposób należy to zrobić? Przede wszystkim należy zapoznać się z warunkami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta