Szybko przybywa użytkowników cyfrowej tv
Nową telewizję ma już 13 proc. rodzin – mówi wiceminister administracji i cyfryzacji
Wśród zamówień publicznych w pana resorcie jest jedno dotyczące przeprowadzenia kampanii na temat cyfryzacji naziemnej telewizji. Kiedy rozstrzygnięcie?
Igor Ostrowski: Przygotowujemy się do drugiego etapu kampanii i każde zaplanowane w jej zakresie zadanie musi być zrealizowane w trybie zamówień publicznych. W drugim etapie kampanii skupimy się na przekazywaniu informacji o terminach odchodzenia od nadawania analogowego. Jesteśmy zdeterminowani, by dokończyć ten proces zgodnie z ustalonym harmonogramem. Chcielibyśmy w listopadzie zacząć pierwsze odłączenia sygnału analogowego w zachodniej części kraju. Upowszechnianie się cyfrowej telewizji nabiera tempa. Warto je utrzymać i nie dopuścić do tego, by równoległe nadawanie w obu systemach: starym analogowym i nowym cyfrowym, trwało dłużej. Efektem są bowiem wyższe koszty.
Kto zorganizuje kampanię i kiedy ruszy?
Jej strategia została już zaprezentowana nadawcom. Chcemy w lipcu skończyć prace nad planem operacyjnym, żeby ruszyć z kampanią od sierpnia. Szukamy partnerów. Zapraszamy różne podmioty do współpracy, dlatego m.in. bardzo cieszymy się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta