Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ile mamy czasu na zareklamowanie źle położonej glazury

17 lipca 2012 | Prawo i praktyka | Michał Kołtuniak

Na poinformowanie przedsiębiorcy o zauważonych usterkach klient ma miesiąc od chwili ich wykrycia. Jeżeli tego nie zrobi, traci uprawnienia wynikające z rękojmi

Źle położone płytki w łazience, krzywa podłoga, łuszcząca się farba, brak izolacji przy nowo położonych parapetach i oknach, źle działające odpływy kanalizacji – to tylko przykłady możliwych usterek po wykonanym remoncie. W jaki sposób postępować, gdy wykonawca usług remontowych uchyla się od usuwania wad i niedoróbek zauważonych i zgłaszanych po wykonaniu usługi?

Czy firma w ogóle odpowiada za źle wykonaną robotę? I wreszcie, w jakim czasie należy poinformować ją o wykrytych nieprawidłowościach? Te pytania może sobie stawiać każdy, kto remontował mieszkanie lub dom, korzystając przy tym z pomocy fachowców, i nie do końca jest usatysfakcjonowany jej efektami.

Z reguły prace remontowo-budowlane prowadzone są na podstawie umowy o dzieło. Jej kodeksowa definicja (kodeks cywilny) jest bardzo prosta. Zawiera ją art. 627, stanowiąc, że przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9285

Wydanie: 9285

Spis treści
Zamów abonament