Ile mamy czasu na zareklamowanie źle położonej glazury
Na poinformowanie przedsiębiorcy o zauważonych usterkach klient ma miesiąc od chwili ich wykrycia. Jeżeli tego nie zrobi, traci uprawnienia wynikające z rękojmi
Źle położone płytki w łazience, krzywa podłoga, łuszcząca się farba, brak izolacji przy nowo położonych parapetach i oknach, źle działające odpływy kanalizacji – to tylko przykłady możliwych usterek po wykonanym remoncie. W jaki sposób postępować, gdy wykonawca usług remontowych uchyla się od usuwania wad i niedoróbek zauważonych i zgłaszanych po wykonaniu usługi?
Czy firma w ogóle odpowiada za źle wykonaną robotę? I wreszcie, w jakim czasie należy poinformować ją o wykrytych nieprawidłowościach? Te pytania może sobie stawiać każdy, kto remontował mieszkanie lub dom, korzystając przy tym z pomocy fachowców, i nie do końca jest usatysfakcjonowany jej efektami.
Z reguły prace remontowo-budowlane prowadzone są na podstawie umowy o dzieło. Jej kodeksowa definicja (kodeks cywilny) jest bardzo prosta. Zawiera ją art. 627, stanowiąc, że przez umowę o dzieło przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta