Azjaci wkraczają do Ameryki
Przyjęło się uważać, że to firmy ze Stanów Zjednoczonych dynamicznie rozwijają się w Azji. Tymczasem w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie.
W ciągu zaledwie kilku tygodni chiński producent mięsa Shuanghui International Holdings Ltd. sfinalizował umowę przejęcia Smithfield Foods Inc. za 4,7 mld dol., a Apollo Tyres Ltd. kupił za 2,5 mld Cooper Tire & Rubber Co. Te transakcje, z których pierwsza została zawarta pod koniec maja, a druga w połowie czerwca, to największe jak do tej pory chińskie i indyjskie akwizycje w USA. Według bankierów posunięcia te pokazują, że azjatyccy nabywcy nie tylko uwierzyli, że potrafią zarządzać zagranicznymi firmami, ale wierzą też w fundamenty amerykańskiej gospodarki.
– Azjatyccy nabywcy szukają marek, technologii i know-how w dynamicznej i rozwiniętej gospodarce – mówi Richard Campbell-Breeden, szef działu fuzji i przejęć na region Azji i Pacyfiku z wyłączeniem Japonii w Goldman Sachs Group Inc. – Generalnie są mniej zainteresowani Europą z powodów strukturalnych. USA jest bardziej atrakcyjnym kierunkiem, ponieważ amerykańska gospodarka jest w dużo lepszej kondycji.
Popularny kierunek
USA były najbardziej popularnym kierunkiem dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta