Polska jest dla nas ważna
Harm Goossens | Nie rezygnujemy z żadnej marki – mówi szef Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Rz: Jak Unilever ocenia polski rynek i koniunkturę w naszym regionie? Czy spodziewacie się ożywienia gospodarczego?
Harm Goossens: Jestem pozytywnie nastawiony w kwestii perspektyw dla polskiego rynku. Chociaż widzimy u konsumentów nacisk na cenę produktów, a niektóre kategorie mają czasami gorsze okresy, myślę, że rynek, na którym działamy, będzie rosnąć. Dalszy wzrost zależy też oczywiście od wzrostu PKB.
Jaki odsetek całkowitych obrotów stanowią przychody z rynków wschodzących?
Rynki wschodzące są nadal głównym motorem naszego globalnego biznesu. Drugi rok z rzędu osiągnęliśmy na nich wzrost o ponad 11 proc. i obecnie stanowią 55 proc. całkowitego obrotu firmy.
Jakie przychody osiągnęła grupa w 2012 r. na rynku polskim i czy w tym roku planowany jest wzrost sprzedaży?
Globalnie nasze obroty wyniosły w zeszłym roku ponad 51 mld euro, w Polsce było to ponad 3,1 mld zł. Mamy silne plany wzrostu w tym roku, ale nie dzielimy się naszymi szczegółowymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta