Pośrednik nie płaci za reklamę alkoholu
Trzeba wykazać, że firma reklamuje alkohol, a nie tylko zajmuje się wynajmem miejsca reklamowego, aby móc nałożyć na nią opłatę wynikającą z ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi – orzekł sąd.
Zdaniem właściciela sieci jest on jedynie podmiotem wykonującym czynności „pomocnicze", a zatem nie jest zobowiązany do uiszczania opłaty. Minister finansów w interpretacji indywidualnej uznał to stanowisko za nieprawidłowe.
Stan faktyczny
Szef spółki, która prowadzi sieć dużych sklepów, zwrócił się do ministra finansów o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej zastosowania przepisu art. 13² ustawy z 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Spółka prowadzi sklepy wielkopowierzchniowe. Z niektórymi swoimi kontrahentami zawiera umowy (najczęściej najmu lub dzierżawy), na mocy których udostępnia im powierzchnię reklamową, czyli wyznaczone miejsca na ścianach, podłogach i wiszące...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta